دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دزدان دریایی خدمه کشتی صیادی متعلق به اسپانیا را در سواحل سومالی ربودند.

به نوشته ال موندو، کشتی موسوم به "پلایا د باکیو" مخصوص صید ماهی تن، متعلق به شرکت ماهیگیری مونتانیسا از ایالت باسک اسپانیا دارای 26 خدمه بود که از آن میان 13 نفر آفریقایی 8 نفر از ایالت گالیسیا و 5 نفر از ایالت باسک اسپانیا بودند.

بر اساس این گزارش، کشتی پلایا د باکیو در زمانی که در آب‌های بین‌المللی مشرف به سواحل سومالی قرار داشت و خدمه آن مشغول ماهیگیری بوند، از سوی دزدان دریایی مورد حمله قرار گرفت. گفته می‌شود در جریان حادثه حمله دزدان دریایی به این کشتی فردی مجروح نشده است.

گزارش‌ها همچنین حکایت از آن دارد که دزدان دریایی در ابتدا کشتی را با نارنجک هدف قرار داده و سپس سه یا چهار مرد مسلح وارد کشتی شده و خدمه آن را ربوده‌اند.

این کشتی که در 250 مایلی سواحل سومالی ربوده شده اکنون در حال حرکت به سمت محل نامشخصی در سواحل سومالی است، انتظار می‌رود دزدان دریایی با یافتن پناهگاهی در خشکی، مذاکره برای آزادسازی خدمه کشتی را آغاز کنند.

قرار است یک ناو اسپانیایی مستقر در دریای سرخ به محل حادثه اعزام شود. از سویی دیگر وزیر محیط زیست مناطق روستایی و دریایی اسپانیا نیز جهت پی گیری موضوع با وزرای امورخارجه و دفاع این کشور ارتباط برقرار کرده است.

وزرای امورخارجه و دفاع اسپانیا نیز ضمن بر قراری ارتباط با همتایان خود در ناتو(سازمان پیمان اتلانتیک شمالی) خواستار مشارکت کشتی‌های متعلق به این سازمان در عملیات نجات خدمه کشتی ماهیگیری اسپانیایی شده‌اند.

سفارت اسپانیا در کنیا نیز با مقامات محلی جهت نجات خدمه کشتی اسپانیایی ارتباط برقرار کرده است.

یک هفته پیش دزدان دریایی یک کشتی تفریحی را با 30 مسافر که 22 نفر از آنان فرانسوی بوند در سواحل سومالی ربوده بوند. در پی این حادثه دولت فرانسه موفق شد طی مذاکراتی که جزییات آن فاش نشده است، مسافران کشتی "ال پونان" را آزاد کند.

کد خبر 49434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز